In Memoriam Adrie de Bijl

17 september 2020 21:45

Op zaterdag 12 september 2020 ontvingen wij het trieste bericht dat ons zeer gewaardeerd lid van verdienste en drager van de zilveren speld van de KNVB, Adrianus Johannes Hendrikus de Bijl op die ochtend om 9.30 uur was overleden.

Een bijzonder mens met een enorme betrokkenheid en passie voor onze club. Iemand die niet is weg te denken op onze vereniging. In 1956 werd Adrie officieel lid van onze vereniging maar feitelijk voetbalde hij er al vanaf zijn achtste jaar en was dus eigenlijk onofficeel afgelopen augustus zeventig jaar lid.

Op 6 juni jl. heeft Adrie de Zilveren Speld van de KNVB ontvangen in het bijzijn van zijn familie, bestuur en zijn collega vrijwilligers. Deze speld heeft hij verdiend omdat hij meer dan dertig jaar als vrijwilliger werkzaam was op onze club. Een indrukwekkende ceremonie met veel emotie en waardering. Heel fijn dat hij dat nog heeft kunnen meemaken. Pietje, kinderen en kleinkinderen, jullie verliezen een fantastische man, vader en opa. Een man die het hart in onze beleving op de goede plek had zitten. Die altijd voor een ander klaarstond.

Enkele beroemde uitspraken die menigeen zich zal herinneren op de club:

“Ze snappen er niks van, ze rotzooien hier maar wa aan;

Da heb ik al dartig keer gezegd maar ze lustere gewoon nie;

Ik zal het er met die van ons ok is ff over hebbe;

Jehan kun de gij da nou begrijpe das ene aparte fietesemaker d’n dieje;

Es se zo blijven voetballen dan stop ur mar mee;

Ik zal het er met die van ons is ff over hebbe;

Ze hebbe er wèr ene puinhoop van gemakt;

Die van ons hè vroeger zat doelpunten gemakt;

Dè ga zo niet goed, dè kan zo nie”.

Zo kunnen we nog wel even doorgaan maar hij bedoelde het allemaal heel goed voor de club. Een zeer betrokken mens voor iedereen en ook voor zijn v.v. Kerkwijk. Dat zullen wij niet vergeten.

Wij zullen je enorm missen.

Pietje en jouw hele familie heel veel sterkte mede namens alle leden van onze club.

Bestuur v.v. Kerkwijk

Adrie.jpg