v.v Kerkwijk nu rolstoelvriendelijk en energiezuinig

20 april 2023 11:30

Dankzij de inzet van vrijwilligers en in samenwerking met Bouwbedrijf M. Valkis, Duin Dakwerken, Sunnyboys BV, Hazelzet koeltechniek en Mucon Benelux is ons sportpark rolstoelvriendelijk gemaakt, is het dak vernieuwd en voorzien van zonnepanelen en hebben we een nieuwe koelcel.

Rolstoelvriendelijk sportpark
Ons sportpark rolstoelvriendelijk gemaakt door vrijwilligers en Bouwbedrijf M. Valkis. De bestrating is aangepast waarbij de tredes bij de hoofdingang zijn vervangen door een hellingbaan. Ook is de toiletgroep aangepast waardoor er een invalidetoilet gerealiseerd kon worden. Het toilet werd vorig weekend symbolisch geopend door Addie van Hemert.

addie.jpeg toilet_nieuw.jpeg stoep_staand.jpeg

Renovatie dak clubgebouw
De afgelopen maanden is er hard gewerkt om het dak van het clubgebouw te renoveren. Meerdere dagen én avonden hebben vele vrijwilligers zich ingezet om het oude dak te verwijderen van het clubgebouw. Duin Dakwerken heeft het nieuwe dak op het clubgebouw geplaatst. Hierbij is ook nieuw isolatiemateriaal geplaatst, om in de toekomst op een zo zuinig mogelijke manier om te gaan met het energieverbruik van onze club. Op deze manier besparen we als vereniging kosten en dragen we bij aan een groenere toekomst.

dakrenovatie.jpeg

Zonnepanelen
Op het nieuwe dak zijn door Sunny Boys BV begin maart maar liefst 156 zonnepanelen á 410 Wph geïnstalleerd. Met deze investering kan vv Kerkwijk zich tientallen jaren voorzien van zelf opgewekte energie.

zonnepanelen.jpeg

Koelcel
In februari is door Mucon Benelux een nieuwe koelcel geplaatst, de koelmotor is geleverd en geplaatst door Hazelzet koeltechniek. De nieuwe koelcel is ruimer dan de oude koelcel en is daarnaast veel energiezuiniger.

koelcel.jpeg

Vrijwilligers
Zoals te lezen valt is er dus heel veel werk verzet op ons sportpark. Het bestuur wil alle vrijwilligers bedanken voor hun enorme inzet en hun bijdrage van de afgelopen periode. Zonder deze vrijwilligers was dit niet mogelijk geweest. Zij hopen in de toekomst weer een beroep op jullie te mogen doen er staan op de club namelijk nog meer renovatiewerkzaamheden op de planning.

vrijwilligers.jpeg