Kerkwijk Cross gaat terug naar oude traditie

20 januari 2024 13:45

De Kerkwijk Cross wordt jaarlijks georganiseerd door VV Kerkwijk in samenwerking met de Brandwijk Bommelerwaard Runners. Dit jaar gaat de Kerkwijk Cross niet door. We hopen jullie op 4 januari 2025 aan de start te zien.

Ruim 10 jaar lang vond de Kerkwijk Cross plaats op de zaterdag tijdens carnaval. Dit beviel altijd prima, maar we merkten dat er vanwege de toenemende populariteit van het carnaval toch wat stagnatie kwam in het aantal deelnemers en vrijwilligers. Na een grondige evaluatie heeft de organistie daarom besloten om de Kerkwijk Cross te verplaatsen naar de eerste zaterdag van het jaar.

Met deze beslissing gaat de Kerkwijk Cross weer terug naar de oude traditie. In het verleden vond de Kerkwijk Cross (voorheen boomgaardloop) namelijk ook altijd plaats op de eerste zaterdag van het jaar.

Om ons goed te kunnen voorbereiden op deze verandering zullen we in 2024 geen Kerkwijk Cross organiseren, maar hopen we jullie op 4 januari 2025 aan de start te zien.