Historie

Als oprichtingsdatum van voetbalvereniging Kerkwijk is altijd 1 juni 1945 aangehouden, maar dit verdient wel wat meer uitleg. Wat er precies op voetbalgebied afgespeeld heeft rond 1945 is niet meer helemaal te achterhalen. Het is echter zeker dat er voor 1940 in Kerkwijk ook al een voetbalclubje heeft bestaan, deze club ging door het leven onder de naam D.V.O.  Deze drie letters zijn de afkorting van, “Door Vrienden Opgericht”. Wat we uit de overlevering hebben kunnen achterhalen is dat de oprichtingsdatum van dit vriendenclubje 12 juni 1933 moet zijn geweest.

Meer lezen over de historie van vv Kerkwijk? Op 1 juni 2020 bestond vv Kerkwijk 75 jaar! Ter ere van het 75-jarig bestaan is er een jubileumgids uitgegeven. In die gids staat een uitgebreid artikel over de historie van de club en komen alle teams aan het woord.

Hieronder is het jubileumboek digitaal te bekijken en eventueel ook in PDF te downloaden.
Jubileumboek_Kerkwijk_bladerbaar.pdf

vroeger.JPG