In Memoriam Ad van de Berg

13 februari 2024 21:45

Ons bereikte het trieste bericht dat 13 februari 2024 op 70 jarige leeftijd Ad van de Berg is overleden.

Ad zijn krachten zagen we de laatste jaren steeds verder afnemen.

Ad was 40 jaar lid en erelid van v.v. Kerkwijk.

ad_van_de_berg.jpeg
foto van Ad, ontvangen van de familie

Ad heeft vele functies binnen de club vervuld zoals bestuurslid, grensrechter en leider van ons 1ste elftal. Ook zijn bijdrage aan de Stormvogel, activiteiten commissie, etc.

De meeste leden maar ook bezoekers van onze club zullen Ad herinneren als de man die op de kop van de bestuurskamertafel zat en daar alles noteerde in zijn schriftjes.

Kortom, Ad was een echte clubman.

Met veel plezier genoot Ad wanneer de jeugd maar ook de senioren op het 1ste veld aan het voetballen waren.

En wanneer er door slechte weersomstandigheden het voetballen was afgelast had Ad een minder plezierige zaterdag.

In de bestuurskamer hield Ad alles bij. Hij had daar zijn vaste rituelen. De laatste jaren kwam Ad met zijn scootmobiel naar de club.

Rond 8.00 uur parkeerde hij zijn scootmobiel en kwam Ad met zijn koffertje de bestuurskamer binnen. Tussen de middag vaste prik een frietje, een balgehakt met sate saus en een flesje sportdrank.

Zo gaande de hele zaterdag schreef Ad alle wedstrijdformulieren uit, nu gaat dat allemaal digitaal. Hij noteerde de uitslagen en de doelpuntenmakers en regelde de scheidsrechters voor alle teams.

Op zaterdagmiddag belde hij alle clubs in de omgeving na om te vragen wat de rust - en eindstanden waren.

Zo rond 17.30 uur pakte Ad zijn koffertje weer in en ging hij naar huis.

Namens alle leden bedankt voor jouw enorme bijdrage aan vv Kerkwijk.

Wij wensen Ad zijn kinderen, kleinkinderen en verdere familie en vrienden veel sterkte toe.

Bestuur v.v. Kerkwijk

Dinsdag 20 februari zal de uitvaartstoet na de afscheidsdienst van Ad langs het voetbalveld rijden. Graag willen we met leden van v.v. Kerkwijk aan Ad een laatste eer brengen.

We roepen onze leden daarom op om op dinsdag 20 februari te verzamelen aan de Molenstraat bij de club voor een gezamenlijke afscheidsgroet.

Tijdstip ca. 14.30 uur.
De kantine zal vanaf 14.00 uur open zijn voor een kopje koffie.